Home » Curriculum

Curriculum

Computer Science Study Program Universitas Pendidikan Ganesha is under the auspices of the Indonesian Ministry of Education and Culture.

Previously, universities were under the auspices of the Director General of Higher Education. These changes have an impact on changes that occur in the curriculum applied to universities. The Computer Science Study Program itself has used three curricula since its inception in 2018. The curriculum that has been used is the 2016 curriculum which was implemented in 2018. Then the 2019 curriculum in 2019. Not long after, the change in the composition of the ministerial cabinet provided a new innovation in the curriculum. . Exactly in the 2020/2021 academic year, the minister of education and culture, Nadiem Makarim, issued an independent campus policy, which of course implemented the Independent Learning Campus curriculum. It also provides changes to the learning outcomes of study programs, mapping the structure of courses and so on. It is hoped that the curriculum adjustment will provide convenience and development in a better direction for the progress of Indonesia.

To achieve the vision, mission and goals, the Computer Science study program adopts Outcome-Based Education – PBO (Outcome-based Education). Graduates of the Computer Science study program are expected to achieve several things described in the following table:

PEODeskripsiIndikator
PEO 1
Lulusan yang memiliki karir profesional dan dapat menunjukkan kompetensi di bidang ilmu komputer sesuai standar nasional dan internasional.Memiliki sertifikasi nasional atau internasional di bidang teknologi informasi.
Dipekerjakan oleh perusahaan nasional dan internasional di bidang ilmu komputer atau bidang terkait
PEO 2Lulusan yang menunjukkan sikap profesional, menciptakan suasana yang nyaman dan harmonis, menunjukkan komitmen terhadap perkembangan berkelanjutan dalam Ilmu Komputer yang dapat berkontribusi kepada masyarakat.Bergabung dengan organisasi profesi di bidang ilmu komputer, baik nasional maupun internasional
Terlibat secara aktif dalam kegiatan yang diselenggarakan oleh komunitas ilmu komputer dengan nilai-nilai kemanusiaan, pengembangan ilmiah dan profesional
Menjadi pelaku usaha di bidang teknologi informasi sehingga dapat membuka lapangan pekerjaan bagi masyarakat
PEO 3Lulusan yang mampu belajar sepanjang hayat di bidang ilmu komputer, dan menghasilkan solusi inovatif berdasarkan penelitian, dan keterampilan pemecahan masalah yang kompleks.Memiliki pengalaman dalam penelitian akademis dan teknis
Menghasilkan publikasi akademik di bidang ilmu komputer
Menciptakan produk teknologi informasi yang inovatif
Melanjutkan ke jenjang pendidikan yang lebih tinggi